Asistenţă şi servicii consulare

Paşaportul românesc

Documente de călătorie

INFORMAŢII GENERALE

România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale şi fotografia) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre.

 

  • Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005
  • Paşapoartele româneşti îşi păstrează valabilitatea până la data expirării.
  • Paşapoartele româneşti model 2001 nu se pot prelungi.
  • Reglementările legale în vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.
  • Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie -(paşaport sau carte de identitate) – nu mai poate fi inclus în documentul de călătorie al părinţilor.
  • Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 6 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.
     

DEPUNEREA CERERII:

  • Personal, în ţară, la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple din subordinea Instituţiilor Prefectului de pe raza judeţului de domiciliu.
  • Personal, la Consulatul General al României la Strasbourg - dacă vă aflaţi în Franţa şi nu doriţi să vă deplasaţi în România.

Depunerea cererii se face exclusiv în baza unei programări prealabile.
Consulatul General al României la Strasbourg este competent pentru preluarea cererilor, datelor şi documentelor justificative ale solicitanţilor pe care le transmite automat în România în sistem electronic securizat.

Prezenţa personală la Consulatul General al României la Strasbourg a solicitanţilor pentru depunerea cererii este absolut obligatorie întrucât este necesară preluarea datelor biometrice - fotografierea şi preluarea amprentelor digitale ale viitorilor titulari de paşapoarte, conform normelor legale în vigoare.

 

RECOMANDARE: pentru asigurarea unei bune calităţi a fotografiei, vă rugăm să evitaţi îmbrăcămintea de culoare deschisă

La preluarea imaginii faciale, solicitantul nu trebuie să aibă capul acoperit, ochii închişi ori să poarte ochelari, iar expresia feţei acestuia trebuie să reprezinte o stare comună. Prin excepţie, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, cu condiţia ca faţa titularului, de la baza bărbiei şi până la frunte, sa fie vizibilă în mod clar şi fără umbre de lumina.

După depunerea cererii, paşapoartele vechi aflate în curs de valabilitate se returnează solicitanţilor şi pot fi folosite până la ridicarea paşaportului nou.

 

ELIBERARE:

  • Paşapoartele electronice nu se eliberează în regim de urgenţă. Paşapoartele electronice se confectionează în România şi se trimit ulterior la Consulatul General al României la Strasbourg
  • Eliberarea are loc la sediul Consulatului General al Romaniei la Strasbourg, pe baza semnăturii titularului sau a unei persoane împuternicite de titular prin procură autentică, prezentând chitanţa, cartea de identitate si paşaportul anterior.
  • In mod excepţional, la cererea scrisă a solicitanţilor care locuiesc la distanţe foarte mari de Strasbourg, paşapoartele pot fi remise si prin poştă sau serviciu de curierat rapid şi securizat: solicitantul va depune si un plic timbrat autoadresat - Formular cerere.
  • Este necesară prezentarea paşaportului vechi. Paşaportul vechi se anulează şi se remite titularului spre păstrare.

ATENŢIE: Pentru paşapoartele cu domiciliul în Franţa – este necesară prezentarea cărţii de identitate – dacă există. În conformitate cu Legea nr.248/2005 art.34, cetăţeanul român care îşi stabileşte domiciliul în străinătate are obligaţia să predea actul de identitate care atestă existenţa domiciliului în România (cartea de identitate sau buletin), emis de autorităţile române.

    

 

Alegeri prezidențiale - noiembrie 2019

30.07.2019

Comunicat de presă al Autorității Electorale Permanente privind procedura de înregistrare online pe portalul www.votstrainatate.ro a alegătorilor români aflați în afara țării Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) …

Ceremonie de comemorare a militarilor români cazuţi în Primul Război Mondial în Alsacia şi Lorena (Franţa)

14.11.2018

După cum este cunoscut, la 11 noiembrie 1918 s-a semnat în Poiana Rethondes, în pădurea Compiègne din nordul Parisului, armistițiul care a pus capăt luptelor din timpul Primului Război Mondial. În Alsacia și Lorena…

Comemorarea militarilor români, prizonieri în timpul Primului Război Mondial în lagărul de la Steinbrunn-Le-Haut, Franţa – dezvelirea unei plăci memoriale.

22.10.2018

Duminică, 21 octombrie 2018, la inţiativa Primăriei Steinbrunn-Le-Haut, a avut loc ceremonia de comemorare a militarilor italieni şi români, prizonieri în lagărul de la Steinbrunn-Le-Haut, în Primul Război Mondial. Ceremoni…
  • http://www.dprp.gov.ro/cum-te-inscrii-in-registrul-electoral-daca-esti-cetatean-roman-cu-domiciliul-sau-resedinta-in-strainatate/
  • Consulatul nu va lucra cu publicul în perioada 26 aprilie - 1 mai 2019